Monday, July 27, 2009

PenaNda KubUrAn

Batu nisan adalah penanda kuburan yang biasanya dibuat dari batu.Kebisaannya ditulis atas batu nisan ini nama, tarikh lahir dan tarikh kematian si mati..


Untuk melangkapkan dan sebagai penanda kubur ini..aku mengambil inisiatif mencari tukang2 yang dpt membuat batu nisan yang comel2 tok di letak di kuburan..so aku, hbby aku, mk n adik serta ank buah, telah menjelajah ke seluruh perak tok mencari tukang buat batu nisan ni..akhirnya kami jumpe gak..mak aku beli dua pasang tok arwah adik aku n abah aku..Batu nisan yang mak aku pilih hendaklah yang dibuat dr batu sungai..itu harus..mak aku kata yang buat dr batu sungai lbh ok dr yang dibuat dr simen..sejuk katanya..aku on jek..tapi batu nisan ni jgk ade perbezaannya..yang aku igt la tukang buat batu nisan ni kata..batu nisan ni terbahagi kepada jenis2 nya jgk..yang khas tok wanita, lelaki n budak2..tp aku xbp igt yng mn satu tok lelaki n wanita...diatas aku snap gmbr batu nisan kat kedai tu..



Gambar ni waktu aku n mk tgh pilih bentuk2 tulisan tok ditulis atas batu nisan..ank sedara aku xbrani nk dok dkt2 die kata tkt..takut pe tahla..kat batu pun tkt..haha..aku sbnrnya tkt gk..seram gk..tp wat2 brani..so aku nk stop smpi sini sudah...masa dh time..mlm ni aku dok sorang2..tkt jgk cite pasal batu nisan ni..byeee

No comments:

Post a Comment