Wednesday, September 16, 2009

Lawatan ke kelantan..

Entry kali ni pasal lwtn mengejut aku ke kelantan dengan geng2 mk aku n budak2 kg..dah lm aku p kelantan ni..aku terlupe nk update blog..sungguh pelupa aku ni..kejadian lawatan mengejut ni adalah berlaku sewaktu aku balik bercoti 1 minggu tanpa hubby aku..aku igt aku dpt bercoti seminggu..sekali 2 hari je dok kg..silap tarikh blik kg..terpaksa aku ikut mk aku p lawatan on e spot ni..lwtn ni anjuran bebudak kg aku..termasuk anak teruna mk aku yg cume sorang..diorg buat ni ade sponsor...diorg ajak bebudak kg p..n pujuk mk2 diorg p gak..aku 1st 2 xnk p..aku nk dok umah je..dh bosan p kelantan..sb dh slalu turun Padang Besar..UHHH..tp aku terpaksa p..kalu aku dok kg..aku sorang2..dok kat umah mlm2 sorang2 aku bukan brani..eeee seram oo..bila aku tny adik aku..die ckp tmpt duduk bas ade kosong..so aku pikir baik aku ikut mk aku p skali la..pastu aku trus blik Terengganu naik bas dr Kota Bharu..



Ni la bas yg membawa kami org2 kg ke Kelantan..Ikuti photos yang aku sesaja ambik ni..


Ni member2 merangkap makcik2 aku kat kg..


Ni mak aku..Skg ni mak aku gemar benor pkai seluar..'confius saya mak'.bila di tny mk aku ckp..mk selesa pkai seluar..aku bukan pe..dulu aku beli seluar suruh pkai mk aku xnk..ckp suke pkai baju kurung lg..xpe la..jnji mk happy..



* berenti makan jap..mk aku jenis suke bw bekal mkanan..p la jln mane pun..naik bs ke kete ke..naik lori je blum..mesti die bw bekal mknan..plg penting air teh panas..


* Rest lagi..ni dh dekat Bukit Bunge..dh msk Kelantan..
* ni sewaktu dh smpi Rantau Panjang Kelantan..bermula misi mencari barang2..1st tudung..aku xbeli pepun..aku xminat n xbeli pepun..



* K pilih2..mk aku xminat tudung berlian ni..aku beli ritu..xpkai2..n mk aku ni mcm aku gk..xsuke beli tudung sgt..pkai je tudung pe pun..kalu pkai baju kurung..x mach dgn tudung pun xpe..misi mk aku sebenarnya nk cr bunga n periuk cap buaya..


* last sekali..misi mencari periuk belanga..mk n the geng..korang cr la ye..saya dh capek..mau rehat jap..kat sini aku dh stop jln..aku rest ..penat la nk p tgk periuk2 ni..xbest..

Kemudian aku p cr restoran n belanja mak n the geng mkn2..sekali sekala belanja mkcik2 aku ni..Kemudian kami bergerak ke KB..Diorg sume nk p Pasar Besar Siti Khadijah...Aku stop kat bus stand KB..sebelah KB Mall.n trus blik ke Terengganu..Aku xikut diorg ke Pasar SK pun..aku trus blik..bas aku kul 4..n aku smpi Ganu kul 7...Best gk berjalan sm makcik2 aku ni..happy lak aku rs..suke wat lwk..

Sekian utk entry kali ni..






No comments:

Post a Comment