Thursday, November 19, 2009

Raya Korban pny pasal aku sanggup berenti kerja..gila kah aku..

Resah hati aku bila terfikir akan cuti..hamba Allah cm aku ni..xleh hidup kalu xdpt blik kg tgk mk..aku hamba yang lemah..

Aku baru diterima bekerja dgn kontraktor untuk projek lebuh raya..aku baru je msuk keje pertengahan bulan 11 ni..n baru keje 4 hari..tetapi disebabkan 1st meeting dgn big bos baru2 ni..aku nekad quit..sb aku nekad quit adalah:

* Bos xbg cuti raya haji..adakah ptt cm tu....kalu nk cuti die xbyr gj tok hari yng aku xdtg keje tu..
* Bos kedekut..itu aje yng aku dpt katakan..
* Kebajikan pekerja cm xpenting jee..suruh pekerja voice out..tp bila kita mint bab2 kebajikan pekerja sume ditolak..kalu bab2 untung..syok lak die dgr..happy je..
* Minta tambah beberapa org pekerja yng pakar dlm teknikal..die buat xtau ja..xde kata putus..kalu sorang wat keje utk 3 org..mau demam or terbang aku..

The strong reason that i have to quit is CUTI..kalu bos kedekut..xkn la hari raya pun nk keje..bg la pekerja cuti jgk kan..aku otomatik akan resah n dok terfikir nk berenti kerja..so aku just msg my PM n tell him yg aku nk quit..so aku dh xkeje skg..looking for the suitable jobs la lak..



4 comments:

  1. selamat m'jadik temporary housewife! he3.. jom majukan bisnes! ahaks3..

    ReplyDelete
  2. takpe..
    InsyaAllah mesti dpt keje yg lebih baik lepas ni.. amiin...

    ReplyDelete
  3. Leez- Aku berenti kerja kira berkorban la kan..

    ReplyDelete
  4. PROFkusut- InsyaALLAH..selepas berkorban

    ReplyDelete