Tuesday, November 10, 2009

Suke kah anda dengan kerjaya anda sekarang...

Dalam aku menulis ni..sebenarnya aku tgh tension ngn kerja skg..tapi aku tetap bersyukur masih di beri ketabahan untuk terus bekerja..setiap hari aku dok mengadap Autocad..dgn skrin hitam yang kadang2 menggelapkan mata putih ku..tu belum masuk software lain..trus tertutup mata ni..

Setiap kali bos masuk..suruh wat itu ini..benda sama je..tp dok pusing2 ja..skit ati gk kdg2 tu..bos ni mmg cm tu..depa nk wat sendiri xpandai..tu suruh kuli yng buat..tp diorg mmg layak tuk suruh kuli buat..sb diorg yng byr gaji..

Dulu mk dh pesan masuk maktab je la jadi cikgu..aku xnk..degil..skg baru terhegeh2 nk jd cikgu..

Ni antara sebab-sebab aku terjebak dengan pekerjaan sekarang:-

a) Dulu pas SPM xtau nk minta course pe kat U..yang tau computer n kejuruteraan sb akak yang dok kt U ambik kos tu..so aku pun isi je la..
b) Nk jd cikgu..uhhh..dulu cikgu ni xmain la..gaji skit..org nk la gj mahal..so xisi la maktab..

Pastu terpilih tok smbung study..pas abis study..aku kerja..skg aku rs nk jd cikgu sesgt la..tergedik2 nk jd cikgu..pesan n nasihat mk suruh masuk maktab n jadi cikgu terus diingati..

2 comments:

  1. aku pon same.. tp, aku more to nak amik tesl. huu..

    ReplyDelete
  2. ok gk tu liz..cuba la..aku ni dh pening pikir keje la..

    ReplyDelete